Zoals je in eerdere nieuwsberichten hebt kunnen lezen is de KNVvL druk bezig met het maken van de overstap naar een nieuwe ledenadministratie. Door de overstap werken een aantal zaken momenteel niet, of anders dan je gewend bent. Op deze pagina leggen we uit wat er veranderd is en hoe het nu allemaal werkt. Ook hebben we een speciale FAQ pagina opgezet waar je de meest gestelde vragen door kunt lezen.

Op deze pagina vind je de meest recente updates over:

- Mijn.KNVvL.nl en de "MijnKNVvL" app
- Inloggen
- Facturen
- Ledenpas en bewijs lidmaatschap, brevetten en andere abonnementen
- Verzekeringsbewijs
- Flightdeck voor club- en afdelingsbesturen
- Overige vragen

Of ga naar de FAQ pagina.


Laatste update: 8 februari 2024

Mijn.KNVvL.nl en de "MijnKNVvL" app

Mijn.KNVvL.nl is de toegang tot jouw online KNVvL omgeving. Hier regel je als lid alle belangrijke zaken. Van het bijwerken van persoonlijke gegevens, tot het inschrijven voor cursussen en examens en het aanvragen van brevetten.

Er ook een App beschikbaar: "MijnKNVvL". Deze kun je nu downloaden in de app store voor zowel Apple als Android.

Het kan zijn dat nog niet alle gegevens zichtbaar zijn zoals je dat gewend bent. We zijn druk bezig alles opnieuw te uploaden, te updaten en rechten toe te kennen. Elke dag wordt er een update gedraaid. Hou daarom jouw persoonlijke omgeving regelmatig in de gaten. De verwachting is dat alle gegevens uiterlijk eind januari zichtbaar zijn.

Heb je een vraag over Mijn.KNVvL.nl of de "MijnKNVvL" app? Kijk dan eerst op de FAQ pagina of je vraag hiertussen staat. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op via dit contactformulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Inloggen mijn.knvvl.nl

Als lid kun je momenteel weer inloggen op Mijn.KNVvL.nl*.
Dit doe je met je lidmaatschapsnummer. Je moet wél eerst een nieuw wachtwoord instellen. Dit nieuwe wachtwoord word naar het bij ons bekende e-mailadres gestuurd. Klopt je e-mailadres niet meer, of heb je er nooit een aan ons doorgegeven? Dan zul je eerst contact op moeten nemen met ledenservice@knvvl.nl om een e-mailadres door te geven.

Facturen

In de MijnKNVvL app en de Mijn.KNVvL.nl pagina kun je facturen terugvinden. Indien je hebt gekozen voor een betaling middels automatische incasso of iDEAL, zal je betaling vrijwel direct zichtbaar zijn.

Staat je factuur nog op "onbetaald" en heb je de betaling handmatig overgemaakt? Dan kan het langer duren voor je je betaling terug ziet op de MijnKNVvL app of de Mijn.KNVvL.nl pagina. Je lidmaatschap wordt in dat geval geldig op de datum waarop wij de betaling hebben ontvangen.

Ledenpas, bewijs KNVvL lidmaatschap, brevetten en andere abonnementen

Ledenpas en bewijs KNVvL lidmaatschap
Vanaf 2024 ontvang je geen fysieke ledenpas meer van ons. Je lidmaatschap toon je aan middels de "MijnKNVvL" app. Staat er na inloggen naast de afdeling waar je lid van bent een groen vinkje? Dan heb je een geldig lidmaatschap. Staat hier een rood kruis? Dan heb je géén geldig lidmaatschap. Klik hier voor uitgebreidere informatie.

Kun je echt niet uit de voeten met een digitaal bewijs? Dan kun je vanaf 30 januari alsnog een fysieke ledenpas aanvragen via mijn.knvvl.nl. Log hier in en ga naar "Lidmaatschappen en Diensten" en klik vervolgens bij Fysieke ledenpas op "toevoegen". Nu kan je je bestelling afrekenen. Let op! Dit kan alleen middels iDEAL. Wij versturen de ledenpassen een keer per week op de dinsdag.

Brevetten

Door de overstap naar een nieuw systeem duurde het langer om de aanvragen voor brevetten te verwerken. Alle brevetten die na 18 november 2023 waren aangevraagd stonden nog in de wachtrij. Begin februari konden wij gelukkig beginnen met het verwerken van deze aanvragen. Je kunt je brevet daarom na 15 februari 2024 verwachten.

We hebben de mogelijkheid om bij echte spoed alsnog een brevet uit te geven via het oude systeem. Is jouw brevet verlopen en heb je deze nodig voor bijvoorbeeld een wedstrijd in het buitenland? Bel ons dan even via 0348-437060. Is je brevet wel verlopen maar heb je niet direct een nieuwe nodig? Dan verzoeken we je vriendelijk om nog even geduld te hebben.

Verlengen brevetten

Is je brevet verlopen en moet je binnen 3 maanden na de verloopdatum een nieuwe hebben aangevraagd? Stuur dan een e-mail naar kei@knvvl.nl voordat deze deadline is verstreken, zodat we op de hoogte zijn van jouw verlenging en we dit mee kunnen nemen in de termijn van verlenging.

Andere abonnementen
Onder "andere abonnementen" verstaan wij tijdschriften, de fysieke ledenpas, en de pilotenservice Ballonvaren. Deze kun je vanaf 30 januari 2024 aanvragen via mijn.knvvl.nl. Ga naar "Lidmaatschappen en Diensten". Je ziet nu een lijst met diensten/abonnementen die je toe kunt voegen aan je lidmaatschap. Kies hier het gewenste artikel en klik op "toevoegen". Nu kan je je bestelling afronden en waar nodig afrekenen. Let op! Betalen kan alleen middels iDEAL.

Verzekeringsbewijs

Voorheen kreeg je een eventueel verzekeringsbewijs samen met je fysieke ledenpas. (De bekende oranje kaart) Deze zal in 2024 niet meer verzonden worden. In plaats daarvan kun je je verzekeringsbewijs terug vinden op mijn.knvvl.nl. Log hier in, en ga vervolgens naar "Bestanden". Nu kun je links in je scherm op "KNVvL Algemeen" klikken. Vervolgens kun je je verzekeringsbewijs downloaden. Klik hier voor uitgebreidere informatie.

Flightdeck voor club- en afdelingsbesturen

Flightdeck is de plek waar bestuurders en medewerkers van het bondsbureau informatie van leden kunnen beheren. Secretarissen kunnen sinds 26 januari 2024 inloggen op dit platform.

In week 4 hebben secretarissen van club- en afdelingsbesturen een e-mail ontvangen (op het bij ons bekende e-mailadres) met daarin informatie en instructies voor het inloggen en het gebruik van Flightdeck. Heb je deze niet ontvangen? neem dan contact op met onze ledenservice of stuur een e-mail naar flightdeck@knvvl.nl.

In maart zal er een datum voor een online bijeenkomst worden gecommuniceerd om verdere uitleg te geven over Flightdeck. Heb je voor die tijd al vragen over Flightdeck? Het bondsbureau heeft antwoorden voor jou. Bekijk eerst de FAQ pagina voor Flightdeck. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op via dit contactformulier of flightdeck@knvvl.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Overige vragen

Is je vraag nog niet beantwoord? Bekijk dan ook onze FAQ pagina waar je het antwoord op de meest gestelde vragen terug kunt lezen.

Heb je vragen over Flightdeck of de MijnKNVvL app? Stuur je vraag dan naar flightdeck@knvvl.nl.

Heb je andere vragen? Neem dan contact op met onze ledenservice via ledenservice@knvvl.nl.