Ruim een jaar lang was ik penningmeester van de Afdeling Zweefvliegen. Omdat ik ben gestopt met zweefvliegen moet ik helaas deze bestuurlijke functie ook vaarwel zeggen per 1 januari. De financiële “huishouding” van de afdeling is op zich niet heel complex en de administratieve ondersteuning vanuit het verenigingsbureau is uitstekend. Je hoeft bijvoorbeeld zelf geen boekingen te doen, dat is allemaal geregeld, net als de kwartaalrapportages. Naast het fiatteren van facturen c.q. betalingen ten laste van de afdeling is de rol wat dat betreft meer controlerend van aard. Daarnaast bewaak je natuurlijk of de afdelingsplannen en projecten financieel haalbaar zijn. Je hebt wat dat betreft een belangrijke stem in het afdelingsbestuur. Het leuke aan deze functie is ook dat je op KNVvL niveau meepraat, in het overleg van de penningmeesters van de diverse afdelingen.

Heb je financieel inzicht en lijkt je dit een leuke bestuursfunctie? Dan moet je zeker reageren!