De GA staat onder druk als nooit te voren in ons land. Als belanghebbenden moeten wij ons op de toekomst beraden; achterover leunen en niets doen is geen optie.

In de grote civiele luchtvaart zien we groei die uitsluitend gebaseerd is op spotgoedkope fossiele brandstoffen, belastingontwijking en subsidieregelingen. Grote verkeersvliegtuigen lijken steeds meer op elkaar, traditioneel het bewijs van het einde van een technische ontwikkeling.

Zowel Airbus als Boeing maken op dit moment volop gebruik van lichte vliegtuigen voor ontwikkeling van elektrische of hybride voortstuwing. De eerste hybride airliners worden rond 2030 verwacht. Projecten als Solar Impulse en Solar Stratus verkennen grenzen van techniek waar de grote luchtvaart domweg niet aan toe komt. Van een bijrol is de GA ongemerkt tot kraamkamer van nieuwe technologie geworden.

Tegelijk hebben we te maken met een steeds ouder wordende populatie deelnemers in de lichte luchtvaart. Waar blijft de jeugd? Jongerenbeleid komt aan bod, maar ook jongeren zelf.

Een eigenaar van een eenvoudig twee persoons licht vliegtuig die door heel Europa vliegt vertelt hoe je echt goedkoop en ver kunt reizen.

Save the date, op 18 november hoor je hier alles over, en discussieer mee, het gaat over je eigen toekomst.

Kosten

Voor studenten is er een speciaal tarief van 25 euro per persoon. De kosten bedragen 35 euro voor leden van het NIN en de KNVvL, niet-leden betalen 45 euro.

Inschrijven kan door middel van het inschrijfformulier.