Wij vinden het jammer als luchtsporters hun KNVvL-lidmaatschap opzeggen en willen graag weten wat de redenen zijn voor het beëindigen van het lidmaatschap.

Door de organisatie Sports Intelligence is daarom een start gemaakt met een zogenoemd exit-onderzoek onder onze oud-leden. We hebben samen met Sports Intelligence een specifieke vragenlijst voor luchtsporters samengesteld en deze is uit naam van de KNVvL uitgezet. We hopen op een goede respons!

Genodigden exit-onderzoek

Oud-leden die in de afgelopen twee jaar hun lidmaatschap van een ‘vliegende afdeling’ hebben opgezegd hebben per e-mail een uitnodiging gekregen voor het invullen van een vragenlijst. Ook oud-leden van de afdeling Modelvliegsport waarvan de club het lidmaatschap bij de KNVvL heeft beëindigd zijn uitgenodigd deel te nemen.
Sommige leden zijn intussen weer lid geworden of zijn een andere luchtsport gaan beoefenen. Deze leden zijn ook in het onderzoek opgenomen want er is immers tussentijds opgezegd. De reden ervan willen we graag weten!

Niet-vliegende leden

Ook oud-leden van de niet vliegende afdelingen zullen wij binnenkort benaderen voor het invullen van een vragenlijst. Dit betreft de afdelingen Algemene Luchtvaart, Luchtvaartkennis en Luchtvaartwetenschappen. Deze doelgroep verschilt dusdanig van de vliegende luchtsporters, dat zij hun eigen vragenlijst krijgen, toegespitst op hun specifieke situatie.

Doel

Het doel van de vragenlijst is de motieven te achterhalen waarom luchtsporters starten en stoppen met de luchtsport. De resultaten zullen wij inzetten om beter in te spelen op de wensen en behoeften van de leden. De uitkomsten van de enquête zullen wij zeker in de nieuwsbrief plaatsen.

Verloting

Dit onderzoek is mede mogelijk gemaakt door het Nationaal Militair Museum te Soesterberg. Onder de deelnemers van het onderzoek worden toegangskaarten voor het museum verloot. De respondenten maken tevens kans op een jaarabonnement op een afdelingsmagazine naar keuze. Ook een jaarabonnement op het magazine Vliegen in Nederland van onze partner Bonnet Media B.V. is te winnen na het invullen van de vragenlijst.

Sports Intelligence

De organisatie Sports Intelligence heeft uitgebreide ervaring op het gebied ven onderzoek en advies. Recentelijk is door hen ook een exit-onderzoek verricht bij andere sportbonden, waaronder de KNGU. We hebben alle vertrouwen in de uitvoering van dit onderzoek en we verwachten een representatief beeld te krijgen van de opzegmotieven. Meer informatie op sports-intelligence.nl.

Nationaal Militair Museum

Het NMM toont de betekenis van de krijgsmacht voor de samenleving in verleden, heden en toekomst. Het museum laat de collecties van de landmacht en luchtmacht zien, tal van grote objecten zoals tanks, vliegtuigen, pantservoertuigen en helikopters zijn te bezichtigen. Het NMM neemt bezoekers mee in de wereld van de krijgsmacht en vertelt persoonlijke en aangrijpende verhalen van militairen en veteranen. In zes themadelen wordt duidelijk hoe de krijgsmacht is verweven met de wereld om ons heen. Meer informatie op nmm.nl.

Vliegen in Nederland

Vliegen in Nederland is een multimediaal luchtvaartmagazine dat 6 keer per jaar als 'glossy' (print), maar ook digitaal verschijnt. Alle vormen van luchtvaart en luchtsport worden in dit bijzonder mooi en professioneel opgemaakte tijdschrift onder de aandacht gebracht. Zij hebben een eigen website en maken daarnaast gebruik van diverse social-mediakanalen en zijn in twee jaar uitgegroeid tot een van de sterkste luchtvaart publicatie platformen van Nederland. Meer informatie op Vliegen in Nederland.

Vragen?

Wil je meer weten over de enquête, mail dan naar José Snoek-Charmant, hoofd Ledenservice: jose.snoek@knvvl.nl.