Veel mensen hebben wel eens #sharethethrill of Luchtsporters.nl gezien. Wij krijgen er veel positieve reacties over. Toch is niet voor iedereen duidelijk wat het inhoudt. Tijd om er uitleg over te vragen aan de bedenkers. Anton van sportmarketingbureau Touché:

Wat is #sharethethrill?

#ShareTheThrill is de communicatiestrategie van de KNVvL. Ten tijde van de positionering kwamen we er achter dat ieder lid op zijn of haar eigen manier een kick oftewel een thrill ervaart tijdens de luchtsport beoefening. Of dit nu zweefvliegen, ballonvaren, droneracen of modelvliegen is. Ook in de historische luchtvaart zit deze beleving.

Deze ervaring willen we meer uitdragen naar buiten. De sport leent zich voor het maken van mooie beelden en gave marketingacties, en biedt een perspectief dat mensen een andere kijk op de wereld geeft. Door foto’s en video’s (meer) te delen, acties op touw te zetten en deze onder één noemer - #ShareTheThrill - uit te dragen, koppelen we als leden, clubs, afdelingen en verenigingsbureau alle berichten en acties en laten we zien dat de KNVvL dé plek is om je die unieke ervaring te geven. Of je nu de sport beoefent, geniet van de mooie beelden of verrast wordt met een activiteit.

Waarom hebben wij Luchtsporters.nl?

Vooropgesteld: Luchtsporters.nl is net zoals KNVvL.nl een communicatiekanaal van de KNVvL. Het idee is dat dit hét platform moet worden ter promotie van de luchtsporten. Alles wat in Nederland plaatsvindt, maar ook Nederlanders die in het buitenland actief zijn (recreatief of op wedstrijdniveau) willen we hier laten zien.

Een platform gericht op de luchtsportliefhebbers. Dit zijn natuurlijk de leden, maar ook de personen die in de luchtsport geïnteresseerd zijn en momenteel nog geen lid zijn. Onze potentiële leden.

Met alle prachtige content die er wordt gemaakt door leden, clubs en afdelingen kunnen we Luchtsporters.nl meer en meer vullen, waardoor het ook steeds interessanter en leuker wordt om deze website te bezoeken.

Wat willen wij bereiken met Luchtsporters.nl?

Een platform waar luchtsportliefhebbers graag naar toe gaan om elke dag de tofste verhalen, de mooiste foto’s en te gekke video’s van de Nederlandse luchtsport te kunnen lezen en zien.

Hoe is de naam luchtsportheld bedacht?

Sporters worden vaak gezien als helden. Ambassadeurs van de sport en op een hoog niveau presterend, waardoor andere personen enthousiast raken om de sport te volgen en wellicht ook te beoefenen.

Het idee was (en is) een team te formeren van luchtsporthelden (ambassadeurs) die de sport vertegenwoordigen en daarmee ook naar buiten treden.

Hoe worden luchtsporthelden gekozen?

De luchtsporthelden zijn voorgedragen door de desbetreffende afdelingen. Wij hebben hen gevraagd wie zij zien als ambassadeur van hun sport en wie dit ook leuk zou vinden om te doen. Daar is destijds een aantal mensen uit naar voren gekomen.

Hoe komen mijn belevingen op Luchtsporters.nl?

We ontvangen graag content voor luchtsporters.nl! Hoe meer, hoe beter. Denk aan de tofste beelden (foto’s, korte en gave video’s) en de mooie verhalen (bijzondere ervaringen, nieuwe vluchten, records, etc.).

Content kun je sturen naar communicatie@knvvl.nl.

Wat moet je doen om via #sharethethrill zichtbaar te worden?

#ShareTheThrill is een hashtag die je kunt gebruiken op social media. Vooral op Instagram wordt veel gebruikt gemaakt van hashtags. Deze hashtag kun je overigens ook volgen. Vanuit de KNVvL volgen wij de hashtag ook zodat wij berichten die jullie plaatsen met deze hashtag zien. Sommige berichten zullen wij ook delen op onze kanalen, zodat je bericht ook daar te zien is.

Simpel uitgelegd, door bij je foto of video de hashtag #ShareTheThrill te plaatsen kunnen andere mensen jouw bericht ook zien als ze de hashtag volgen/bekijken.

Anton Woldhek van Touché Sportmarketing
Anton Woldhek van Touché Sportmarketing